♪♫♦♥Mathilda Dicksdotter♥♦♫♪

Det ena och det andra

Kategori:

 
 
Lagade tacopaj i veckan.
Som tur fick jag Erik att stå i köket också, men jag tror jag ångrade mig strax efter.
Han stod och stekte köttfärs vilket verkade gå helt okej, lite köttfärs vardera på alla stekytor men inga skrik och brännskador än så länge.
Så vänder han sig plötsligt om där han står och säger: "Jag är lite mer som Per Moberg när jag lagar mat, jag bara kör!" Sen så slänger han upp med ena foten lite så där gubb-sliskigt. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
 
Erik rev ost också, direkt på diskbänken. Tur det var han som fick städa upp varenda liten ostsmula.
Han tycker att jag är gnällig i köket och tydligen är man en Sat-Hitler.
En Hitler kan jag erkänna men Sat-Hitler var kanske att ta i? Det är bra med killar för dom kan man sätta pli på genom att vara en ond diktator. Tur min pojkvän inte är en mes och springer iväg skrikandes att jag är dum och har pms. 

Ja, bortsätt från det roliga minnet så har jag en stressig dag idag. Plugga, packa, ringa tusen samtal och hålla mig vaken. Även denna natts sömn var inte mycket till energipåfyllning.
Drömde bland annat att jag och mamma tog en skogspromenad och att vi först såg en björn. Sen kom det plötsligt en varg och cirkulerade runt om mig. Vilket gjorde mig väldigt stressad om den hade tänkt anfalla mig. Så vi gick lugnt vidare för att inte hetsa den. Sen så kom en getingsvärm ikapp mig och jag sprang förgäves med ryggen emot dem in i skogen och gömde mig under en gran. Det spelade dock ingen roll eftersom dom stack mig flera hundra gånger över hela kroppen. Jag började typ spy ut en vit skummassa och jag grät mellan kväljningarna. När jag äntligen kommit hem hade jag stora bölder över min kropp. Lagomt mysigt.
Mitt inre försöker påminna mig om att det är mycket på gång kanske. 
Längtar efter lugnare stormar och mera ljus, lite julstämning hitåt!? Om vi bortser från stress och människokaos.

Nu kom Eriks "lagomt stora" katt. Hon satte sig och tittade på mig samtidigt som jag tänkte "åh vad gullig hon är, typ första gången jag ser henne komma hit utan att visa att hon är hungrig." 
Den tankebubblan spräckte hon snabbt med att titta på min bulle och slicka sig om munnen... 

De färgglada löven har alla fallit och förmultnat i samma tråkiga färg som marken. Jag vill ha mer glittrande snö och mindre höstmörker. Jag vill ha vinter, nu och på riktigt.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: