♪♫♦♥Mathilda Dicksdotter♥♦♫♪

DAGEN I ETT NÖTSKAL

Kategori:

Trotsade kylan och solade med filt

Optimistisk som jag vaknade i morse, drog jag på mig en somrig långklänning och släppte håret fritt. Väl ute på altanen där jag tänkte sola som jag gjort veckan inne inser jag att jag snarare kommer bli likvit än gyllenbrun. På altanbrädorna ligger spår av is och gårdagens snöfall.
Badass som jag ändå är så tar jag min kära filt, sätter mig på en stol och intar min solar-position. Den enda brännande effekt jag känner är dock mina skinkor som håller på att frysa fast i stolen. Jag biter ihop och muttrar att det inte alls är kallt.
Till slut flyr jag fältet, springer upp i sängen och gömmer mig i täcket så långt in det bara går. Solskenet var bara en illusion och visst är det kolsvart under täcket men den värmen håller en alltid varm.

Köpte en slev grädde för 80 kronor

Efter mitt bastande under täcket så åkte jag iväg och "röjde loss" på Strömpilen med Sara.
Genom en massa skoprovande så blir man ganska energilåg så vi bestämde oss för att köpa en dricka vilket slutade med dricka + liten bakelse. Liten bakelse för 80 äckliga kronor för oss var.
Varför var dom kronorna så äckliga då. Min minimala bakelse bestod av 80% grädde, 1 cm tjock marsipan lagrat runt en liten platt sockerkaka med vaniljsås som smakade mandelmassa utblandat med vatten. Får absolut inte glömma det viktigaste, en halv liten jordgubbe på toppen. Var detta värt 80 kronor? Svar: NEJ, för guds skull! Hade hellre gått och köpt mig 10-pack vita strumpor som skulle sugas upp ur tomma intet efter några dagar. Vem är det som äter upp alla strumpor? Är en intressant rubrik som kan diskuteras vid senare tillfälle.

Åter igen till denna somriga och eleganta bakelse men ack så ytlig en liten bakakakelse kan vara. Helheten och dess innehåll var tragiskt och att få kosta över 50-lappen är en skam!
Ska fiket tjäna på detta? Inte med oss två besvikna kunder i framtiden i alla fall.

 

Skulle köpa en grej till mig själv, köpte det till någon annan istället

Brukar det inte oftast vara tvärtom?
Fan va bra grej alltså, den är ju så bra så att... liksom jag skulle behöva den bättre?
Men så var inte fallet idag, det blev en omtänksam tanke och present till någon annan.

 

 

Kommentarer

  • säger:

    hej mathilda
    hur gör man om man är täpp i näsan i en näsborre?

    //desperat

    Svar: Hej, Täpp-Janne! Du kan antingen trycka igen den tomma näsborren med fingret och snyta allt du har, eller så kan du även trycka upp en tampong i cirka 30 minuter och låta den suga upp det gamla slemmet.
    Lycka till och krya på dig!

    //M
    Mathilda Abrahamsson

    2014-05-28 | 09:31:53

Kommentera inlägget här: