♪♫♦♥Mathilda Dicksdotter♥♦♫♪

Där svaren finns

Kategori:

 
 
 
 
Tiden går så sakta för det man verkligen väntar på och det man hellre vill ha på sitt avstånd känns nära inpå flåsande hack i hälen. Jag vill veta NU, jag vill inte trippa runt och smutta på den sura saften som kanske är nyttig men långt ifrån den ljuva smak jag vill känna och dofta på i evighet. En evighet är evigt lång, jag vet men som det sätt ut i mitt 20-åriga liv, så är denna känslan förevigad. Som ett avtryck av mig, där jag formats och platsats som bäst. Det måste vara rätt, jag kanske inte gett mitt absoluta hundra. För att det finns människor man älskar mer än pengar och framgång, människor som man kanske inte ens vill lämna i bara tillfälliga år. 
Det jag vill säga är att man kanske verkligen kämpar för något och tar sig dit. Trots detta blir det inte alltid rätt.
Är dina drömmar något som faktiskt är menat så kanske man också kan finna vägen tillsammans. Man möts, ett yrke och en individ. Vi gör det rättvist och möjligt för att ett yrke ska få sin betydelse och att en själ ska få leva ut sin kapacitet för att sedan lämnas i frid, som i vila i frid.
 
 
Jag har alltid trott på tecken, som en vindpust som omfamnar dig och viskar exakt samtidigt som när du tänker på en speciell sak. När du stannar upp bland gräset för att du tror att du ser en fyrklöver och det visar sig vara en, precis där du går bland tusentals andra blad och växter. När du är ute och går, vädret är dåligt och miljön känns nertonad i dyster gråhet. Det enda du kan relatera till är nåt som får dig att känna dig som just detta väder, men så plötsligt känner du hur du tvärbländas samtidigt som du ser hur solen spricker upp och lyser sig varm ner till dig. Som en påminnelse om att du inte är ensam, att någon eller något följer dig och att du ska tro på det du verkligen önskar. Det ger dig lycka, klokhet och styrka.
För vissa är det gud, för andra är det en ängel, en ande, naturens själar eller något helt annat. 
Vad det är för mig, är en hemlighet även för mig själv. Om jag vill veta svaret så vet jag att jag kanske vågar finna dig en dag.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: