♪♫♦♥Mathilda Dicksdotter♥♦♫♪

JAG VÄXER

Kategori:

 
 
 
Jag var modig idag.
Jag pratade i radio om undervikt.
Vad som kan vara bra om man vill gå upp i vikt.
Nämnde träning, regelbundna måltider och extra ätande som fått lilla mig att gå upp till min
drömvikt på några månader.
Dock kändes det som om dem inte hade riktigt koll på träning eftersom dem verkade lite
fast i att träning bara gör så att man går ner i vikt och så vidare. 
Tränar man får man upp aptiten mer, passar man då på att äta ordenligt ofta så klart man lägger på sig,
plus att fettet omvandlas till muskler och muskler väger mer än fett, bla bla.
Helt logiskt bara.
Det var min räddning i alla fall och tror inte den lösningen skulle funka sämre på andra
med undervikt som problem.
 
Det var i alla fall en rolig och spännande start innan jobbet.
Som en del av er redan vet så praktiserar jag på Lilla Fröken Blomster.
Två dagar har nu gått och jag stortrivs, precis som jag kände på mig innan.
Kan inget annat när jag får hålla på med växter och blommor och dem jag jobbar med är så himla
härliga.
 
Dock är jag redan rätt så sliten.
Skärsår, ömma händer och fötter.
Värk i stort sätt hela kroppen. 
Men precis som med träning handlar de bara om värdefull smärta.
Känns inte som att jag jobbar, för det är så roligt! :)
 
 
DAGENS BÄSTA
Blommor - Pysslat med blommor i olika former.
Sol -  fint väder, och har hunnit lägga på mig lite "extra" bränna.
Radio - Roligt att snacka i radio, lite självboost.
Dusch - Efter en smutsig sliten dag så var det toppen att ta en rejäl dusch,
och sedan glida ner i One Piecen :)
 
 
VÄRSTA
Värk - se NANTING NU.
Tåbira - Lukta helvete, så där 10 timmars instängda fossingar kan nog aldrig lukta bra!
Trött - Fått för lite sömn och min kropp går som ett duracell från start till slut, inser det när jag hittat
sängen här hemma.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: