♪♫♦♥Mathilda Dicksdotter♥♦♫♪

TEARS-BLOOD-LOVE-PEACE

Kategori:

 
 
Efter en seg gårdag så har jag faktiskt varit rätt hurtig idag!
Eller vänta nu, det är ju den 3 januari idag, men vi fattar...
Har hursom både åkt skidor och tränat, kändes som en ordentlig dag! 
 
Har även hunnit sitta några timmar framför målarduken.
Var nog i skolan sist jag målade med Acrylfärg.
Så kände att de var på tiden att sätta igång igen, för jag vet att det finns kvar inom mig.
Målade bara spontat till min Rock/metal lista, men tror jag börjat fatta mitt eget budskap för jag tolkar det
så här ungefär: "You have to give Tears and Blood to live in Peace and Love"
Det är rätt typiskt mig, att måla utifrån mina djupaste känslor som jag inte ens vet om själv ibland.
Läskigt men spännande, som att spå sig själv fast i bild.
Brukarju också skriva dikter som kan bli på samma sätt.
 
Förut var jag galen i mycket färg så tänkte att jag kanske kunde hitta en lite nyare stil med bara svartvitt
eftersom jag är rätt galen i det. Dock är den inte klar, men visste inte riktigt vad jag skulle göra mer då och var rätt less efter typ 4-5 timmar. Lite små detaljer som måste fixas.
Funderar på att ge duvan ett litet korshalsband kring halsen och ge de mörka bladen vattendroppar.
Så då finns allt där, Freden med duvan, kärleken i rosen, blodet som stänker och tårarna i droppar.
 
 
 
 "You have to give Tears and Blood to live in Peace and Love"
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: