♪♫♦♥Mathilda Dicksdotter♥♦♫♪

HEJ MAMMA ÄRU HEMMA

Kategori:

Har haft en riktigt fin, rolig och NICE nyår, tack alla som jag fick dela den med :)
Kommer mer om det sen.
 
Sitter nu hemma i min sköna säng<3
Har ätit mammas citrongravade lax med världens godaste sås med rom, saffran, vitlök, dill mm.
Och Papzens egen odlade potatis, hemlagat för hela slanten, helt underbart!

VAD ÄR DET HÄR?! Hade skrivit värsta långa inlägget om min hemresa och nu är 98% borta?!
Helvete så sur jag blir. Orkar verkligen inte skriva om allt! :(

Men ja är väl bara att börja om mer kortfattat...
På bussen hem så tänkte jag sätta mig långt bort från alla äckelluktande parfymmänniskor och svettlökar.
Hitta en jättebra plats, och tänkte att ingen skulle kunna komma och förstöra detta nu eftersom jag var sist i kön. Kan ni gissa? Det tog en minut så kom det självklart en Turki-man och satte sig på de 2 sätena bredvid mina...
Och då tänker ni, vad kan han lukta då? Jo, det ska jag ta och berätta! 
Han luktade krossad lavendel och lagerblad blandat med damm som legat under en matta i några århundraden.
GÖTT. Inte för att vara elak, bara 100% ärlighet. Det roliga var dock att han själv satt och nös emellanåt.
Måste varit en utav alla hans fruar som valt parfymen, eller så valde dem en doft var som han blandade ihop i ett.
Så måste det vara! Skönt att den biten blev löst.

Nu var de bara den andra jobbiga biten kvar tyvärr, hela resan hem.
Satt alltså i 3 timmar och snorade utan papper till hands.
Sen börja han vifta med armarna framför mig! Jag hade hörlurar på mig så blev tvungen att ta av dom.
Han frågade om jag tappat något i trappan, och jag kollade ju så klart upp det.
Och då tappade jag ner telefonen där -.- 
Då sprang han ner som någon liten nisse och hämtade upp den och ett par vantar som naturligtvis inte var mina.
Allt det där i onödan, suck ;) 
Och han fick väl lite rätt om att jag tappat något där. FU.


Men lika glad är jag för det, men gladast e nog Turken :)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: