♪♫♦♥Mathilda Dicksdotter♥♦♫♪

ÄLSKA MJÖLKMUSCH ❤

Kategori:

 
 
 
Tjena tjena!
Jag har blivit milkshake beroende! 
Det firar vi med att ni får receptet.
 
 
Banan Milkshake (Mammas)
Du behöver:
 
  • Mixerstav
  • Banan
  • Vaniljglass (eller chokladglass)
  • mjölk
  • vaniljsocker
  • grädde (frivilligt)
 
Sen är det bara att mixa ihop hela listan i en hållbar tillbringare/skål.
Jag brukar använda en hel banan, då får jag ungefär 3 STORA glas.
Blanda i hur mycket av varje ingrediens du själv känner för jag går inte efter några mått.
Ställ gärna in den i kylskåpet en liten stund så den är iskall och god när den ska avnjutas :] 
 
Mixa ordentligt för den delen också!  
Brukar inte vara så smaskens med bananklumpar som jag fick en gång när jag skulle göra milkshake 3 på natten.
Var så jäkla sugen att jag bara inte kundesova utan att få i mig 1 glas (drack 3).
Men alla sov i huset så smög in i datarummet, låste in mig där och snabbmixade ihop en milkshake som tyvärr hade lite klumpar. Plus att det blir mindre banansmak då.


Gillar man inte banan får man väl ta vad man vill, jordgubb, mango, gurka? 
Ja du bestämmer, inte jag.
Älsar detta recept i alla fall som jag är uppvuxen med, och alla mina vänner som också smakat den tycker den är goders. Nu måste jag gå och göra lite :D 
 

Kommentarer

  • sofia säger:

    haha så söt du är!!

    2013-01-28 | 21:34:47
    Bloggadress: http://stektkanin.blogg.se
  • Annie Andersson säger:

    Gud så ful!

    2013-01-30 | 02:42:45

Kommentera inlägget här: