♪♫♦♥Mathilda Dicksdotter♥♦♫♪

Här stannar vi och röker tobak

Kategori:

 

Här stannar vi och röker tobak

En stor lastbil med en inlackerad indian kör förbi mig.
Den håller ett lagomt avstånd så att inte snöslasket slänger sin gråbruna nyans
på min nya kappa. 
Jag går vidare.

Trickskids snubbar railar nerför backräcket.
En av dem filmar, tur att jag tog den andra vägen.

Stannar några minuter för att se en stund av deras fritid
Känner hur jag önskar att jag var en utav dem
Vilken harmoni
Tanke: Allt var bättre förr

Traskar vidare med grus och snöslask under skorna.
Går förbi en stor lastbil som ställt sig lite vid sidan om vägen
in mot trottoaren så jag får gå runt.
Ser en indian, dit lackad.
Tanke: Kom du inte längre än så här? Wanna tell me why...?
När jag gått förbi tittar jag mig snett bakåt
Ser lastbilsmannen stå lutandes mot lastbilshuven med en rykande pipa
tryggt intryckt i mungipan.
Vilken harmoni

Alla skapar sin egen harmoni, och lever i den
I wish I could get there too.

Min Nya Kappa - Den snyggaste någonsin, Thank god you're mine
Elegant men ändå rock'n'roll, Tuff i ett lyxigt format

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: