♪♫♦♥Mathilda Dicksdotter♥♦♫♪

SOV DU?

Kategori:

 
 
(Flicka, 14 med överdriven stockholmska med starka inslag av fjortisdialekt)
 
Heeej, allstå tyst bara, asså jag orkaar inte!
Fattar inte hur allla bah kan va så sjuukt seriös hela tiden.
Ja, jag har bloggat som en upptagen hora hela dagen och ne jag bryr mig lika mycket som en gammal gubbe som ändå inte fattar nåt.
 
Så kunde det låtit om jag var en flicka typ söder ut, alltför upptagen med mitt utseende  och
skriva massa tråkigt skit som ändå bara triggar upp folk.
 
Istället skriver jag
Heheej ;)
Dygnade ganska hårt fram till halv 10 på morgonen.
Åkte till Virre och för att förgylla hennes morgon + dag.
Jag var fnittrig och världen från mina ögon gled i obalans.
Men tapper som jag är så höll jag igång.
Sen hade vi tvn på och de som fanns att välja på var nyheterna eller barnprogram.
Det blev självklart barnprogram för hela veckopengen.
Snabbt insåg man som alltid programmens "dolda adult budskap".
 
Till exempel det första vi såg:
En blå hårig snubbe med en "klämdpenis" röst stod och piskade på ett piano ropandes "Yihaa, kom igen då!"
Han skulle tydligen föreställa en superhjälte men tycktes vara mer beronde av andras hjälp.
 
Nästa program handlade om 2 kaniner.
En gammal manlig kanin leker med ett kaninbarn:
"Jag  kommer nu!" ropar gamlingen och öppnar ögonen.
Den lilla knaninen står just nedanför och kollar upp på honom.
Snuskpedo kaninen säger "Ska du inte gömma dig ;) med en busig röst.
 
Som förälder i framtiden ser jag det inte som ett tråkigt tidsfördriv att sitta och se tv med mitt barn.
Ser det snarare som ett lika stort nöje som barnet!
Helst ser jag det med en annan förälder som tagit med sig sitt barn.
Då kan jag och den andra föräldern sitta ich skratta åt de dolda budskapen och tolka programmen lite mer vuxet men diskret!
 
I alla fall så somnade jag efter några korta avsnitt barnprogram. Jag som skulle förgylla min väns dag låg och sov som en sten i 6 timmar. Och hon försökte inte ens vecka mig, snacka om chocken jag fick när jag vaknade och insåg vad klockan var. Sen lyckades jag somna igen i någon timma när vi skulle se film, får se om jag lyckas somna nu i natt då! Dygna igen kanske? ;)
OjOj vad flörtig jag är ikväll! Tur det inte är fredag,då hade alla trott att jag hade tix ute på krogen!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: