♪♫♦♥Mathilda Dicksdotter♥♦♫♪

DU ÄR EN INDISK KVINNA OCH DU KAN INTE ENS KOKA RIS!?

Kategori:

 
Förra natten kunde jag faktiskt inte somna, de var så sjukt!
Låg och kollade på serier till halv 3 och kände mig supertrött då.
Stängde ner och la mig.
Låg och rullade, kollade klockan och den hade bara rusat iväg, sen fortsatte det så fram till efter klocka 7 då båda föräldrarna åkt på jobbet. Då äntligen kunde jag somna. 
 
Jamen gud, vad har jag gjort för nytta denna dag?
 
Hade gjort en lista på 6 saker jag skulle göra
Hur många tror ni jag lyckades med och vad lades till extra?
 
1. Lagat mat (tänkt)
2. Plockat disk (inte tänkt)
3. Dammsugit (inte tänkt)
4. Typ spillt 1000 riskorn på golvet... (faktiskt inplanerat för 2 veckor sedan...eh, definitivt inte tänkt)
 
Varför blir det alltid värre när de redan känns sämst?
Jag var rätt förbannad där ett tag, det riktigt glödde inom mig.
Först och främst hade kycklingen varit för länge i ugnen enligt min mening.
Sen skulle jag koka ris men visste fan inte hur för man skulle skölja riset först...Whuut?
Då blev jag ganska så förvirrad och frustrerad.
Mätte hursom upp riset, sen stod jag och stirrade på det ett tag som om jag försökte få det att
göra sig självt.
Blev ännu mer arg men kunde inte skrika på det eftersom mamma låg och vilade och så har ju inte ris några öron vad jag vet så det hade varit rätt lönlöst.
Då börja jag plocka disk ur diskmaskinen istället. Tog bara de grejerna som skulle dukas fram, trodde jag. Men istället fortsatte jag plocka ur allt i brist på annat. Så blev det helt plötsligt värsta "RISIGA" stämningen.
Spillde ut den jäkla risskålen, rakt ner, upp och ned på golvet, och ganska så mycket i min toffla.
ÄNNU MER förbannad ignorerade jag havet av flera 100-tals riskorn på golvet, och i min toffla.
Märkte sedan att jag lyckats strö runt det i hela köket.
Blev tvungen att hämta dammsugaren och då vare slutvilat för lilla Mamzen.
Tur då att hon kom och hjälpte mig med riset så nu äntligen kan jag "TYP" koka ris. :D
 
Så ja, slutsatsen är att min planering gick rakt ner i slaskhinken. Och har ingen som helst lust att plocka upp den där ifrån, men jag måste väl.
 
Nu är jag sjukt trött och borde verkligen sova eftersom de inte blev så många timmar sist.
Natti natti :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: