♪♫♦♥Mathilda Dicksdotter♥♦♫♪

EN BUS-CHAUFFÖR MED ETT GLATT HUMÖR

Kategori:

Gick in till stan igår och sen hem för att dra ut ett papper eftersom jag inte har någon skrivare.
det kanske lät simpelt.
Kan avbryta denna simpelhet med att säga att det tog en timma in och en timma tillbaka. sen var jag tvungen att gå och köpa frimärke. Så jag gick en mil den dagen.
Allt på grund av att bussarna inte gått.
 
Men äntligen i dag så har dom börjat gå igen. Kram på er!
Hoppas ni fick eran vilja igenom och att det kanske kan få er att vara lite trevligare på bussen framöver.
Finns inte många busschafförer inom lokaltrafik (inte bara i umeå) jag stött på som jag "trivs med".
De flesta av dem är så sura och otrevliga så man bara vill skrika i ansiktet att busschaufför också är ett serviceyrke och att man ska vara trevlig mot kunden annars kan man byta yrke omgående. 
 
Det är inte precis bekvämt att åka buss, rätt krångligt speciellt när den som kör ska krångla i onödan.
Tänk vad dåligt humör man blir av en otrevlig typ som snäser åt en för ingenting, whats the deal?
Hört talas om att ett skratt smittar av sig, även ett leende. 
Ett leende kan spridas miltals.
Det måttot tycker jag att ni borde försöka ha för så mycket trevligare ert jobb skulle vara då.
Ja visst, det finns idioter som beter sig som riktiga svin men de är bara att ignorera som alla andra gör på deras jobb. 
För vem orkar ens försöka vara otrevlig mot en surpropp som beter sig som att denne borde bli bortrövad till Thailand och bli omhändertagen av några hookers en vecka för att slappna av i de spända delarna, if u know what I mean. 
Så alla som hänger läpp, var glada, tänk positivt och sprid glädjen.
Eller så kanske bara.... GET LAID BIG TIME. Puss
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: