♪♫♦♥Mathilda Dicksdotter♥♦♫♪

JEG VIL IKKE KOMME (HEM) I MURRA

Kategori:

 
 
Hej där borta i Sverige!
Nu har man äntligen börjat landa här i Trondheim.
Kom hit i måndagskväll och har än inte hunnit ta mig ut och se stan.
Men när syster slutar ska vi ta en sväng ner över gatan till "Solsidan".
Det är otroligt fint här ändå och jag visste inte att de var en SÅ STOR STAD? 
Cirka 180 000 invånare tror ja det var. Kommer ta ett tag att inse att
det faktiskt är så stort här.
Tänkte att de va typ som Umeå, max.
Det är bra att man är bra på geografi eller vad det nu heter, hah.
Känner mig trots det inte mindre än ute i skogen där jag vanligtvis
spenderar mina dagar!

Just nu sitter jag i soffan och ser tv. Skönt att svenska 1an, 2an och 4an finns. 
Kommer känna mig taskig första gångerna jag pratar med någon norsk för jag
tycker det låter så roligt och härligt, haha.
Nästan lite smygsexigt eftersom dem har en sådan charmig klang. 
Fast kan ju bli åt andra hållet också, som tidigare när det var någon skid-os på
tv eller vad det nu är, då var det en norsk som hela tiden sa " I Murra " 
De heter I morra = I morgon men det verkar uttalas MURRA,
så jag vet inte hur jag ska hålla mina skrattanfall i styr.
Men huvudsaken man har roligt på "semestern" brukar man väl säga.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: