♪♫♦♥Mathilda Dicksdotter♥♦♫♪

BAD HAIRDAY

Kategori:

En däcka innan 00.00
En fick hämtas av ambulansen
En snygg tjej fick sova ensam i en dubbelsäng 
En saltade golvet
En slog sig gul och blå 
En hamna i samma säng som sist, denna gången "frivilligt"
En drack en Jävla massa, märktes knappt av dock
En man gick ner i en sexig brygga i fotöljerna
En jäkla galen kväll med andra ord. Vågar man ut ikväll också?

Ja, det var min kväll igår, bland annat...
Roligt att man bara skulle vilja ligga och sova hela kvällen, men vi har förköpt biljetter till hotellet så dom ska väl användas väl. Känner mig som en riktig riskratta och vädret är inte det vackraste.
Sitter och funderar på eventuella frisyrer man kan ha när de är regn och fukt i luften.
Vi med rakt får rakt oavsett vad vi försöker göra med håret, vi med lockigt hår får lockigt även där oavsett.
Så man vill verkligen inte lägga ner 30 minuter + på håret om de ändå kommer lägga sig till dess naturliga form igen.

Ska nog bara Platta igenom det ordentligt, lägga i lite volym från hårbotten med hårfön sen massera in lite 

Kerastase Elixir Ultime

 



En utav mina favoritprodukter. Passar alla hårtyper.
Det är en hårolja som luktar söt honung och vårblommor enligt mig. Den innehåller 4 andra oljor:
PRACAXIOLJA, ger näring och styrka.
ARGANOLJA, Skyddar och ger näring.
MAJSOLJA, ger näring och glans.
KAMELIAOLJA, kommer från den asiatiska kameliablomman, innehåller viktiga fettsyror, Vitamin E. skyddar och ger mjukhet.

Kan användas som
Före hårbadet
Intensiv vård
Som avslutande behandling
Kontinuerlig vård



Mitt hår är ofta elektriskt och trasslar ihop sig nertill. Det är otroligt jobbigt på mornarna.
På kvällen innan jag lägger mig, brukar jag försöka kamma igenom håret ordentligt, sätta upp det i en sidofläta, massera in lite olja i flätan. Sen nästa morgon är håret jätte enkelt att hantera ett mjukt , glansigt hår som också luktar supergott! Det är så mysigt att pyssla om sig själv, inte minst håret.

Kerastase Elixir Ultime 325 ;-


Kommentarer


Kommentera inlägget här: